lördag 2 april 2011

Festfixare

(Någon som vet bildens källa? Inte jag – sorry)!

Partypreparations för morgondagen, när 21 barn + ett gäng föräldrar kommer hit. Och jag undrar ju VERKLIGEN vad vi gett oss in på! (!!) Alltså. Jag kan faktiskt inget om barnkalas. Kommer de att gå bananas? Skrik och bråk? Eller söta och snälla som små lamm? Kanske alla chokladbollar och tårtan ger dem sockerchocker ungefär samtidigt?! Särskilt undrar jag eftersom alldeles nyss (igår och iförrgår) låg jag nedbäddad i min första riktiga influensa* (gissar att jag) på ett par år och jag orkar mest stå uppe idag tack vare ipren... so ... bring it on... säger jag.

Soundtrack, en gammal men för kvällen nyfunnen låt ur arkivet:
The Streets – Wouldn't Have It Any Other Way


MINI-BILDUPDATE: Vi (eh...eller nej, fel, ERIK) gjorde många chokladbollar och två "monstertårtor" som aldrig fastnade på bild. Frida L kom med macarones, som hon spenderat hela natten innan kalaset med att baka!* (misstänker jag)! Vilken kompis!!! Det blev mina första premiär-macarones, supergoda! Den på bilden är den allra sista...


8 kommentarer:

Minna sa...

Good luck ; ) I´ll just manage to make a party for 13 and it was okay, 21... uuuh.

Lybtar sa...

Det värsta som kan hända är ju att det går åt helvete :)

Lycka till!

Mvh/Borstahusen sa...

Hoppas att det gick bra! Du hade rätt attityd tycker jag ;) Varma hälsningar/Malin

nikaela marie sa...

good luck! I am sure it will turn out fabulous! xx

Elisabet sa...

Hej, Hittade precis din blogg. Valdigt fint tycker jag, inspirerande. Hoppas kalaset gar bra.

Anonym sa...

Här var det tyst. Hoppas att du överlevde partyt.. ;-)

/Malin M

Kajsa sa...

Lite sök ger
http://www.tineye.com/search/23ff00b07781e34299e24b0e68802d93a69051e8/

som leder till att scrolla sig igenom
http://www.designspongeonline.com/category/guest-blog
till
http://www.designspongeonline.com/2008/07/making-our-mark.html

Shit, det funkade ju! (har tänkt testa tineye ett tag nu :)

Kajsa sa...

och vidare till http://www.americancraftmag.org/article.php?id=5074
:)