måndag 17 januari 2011

På pränt...


I senaste Mama är vårt hem med på ett hörn. :-)

Eller... Flera hörn faktskt. Vi fick mycket utrymme. På flera sidor...



Nja... vi flyttade INTE in i en barnklädesbutik. Men jag jobbar ofta till fyra på morgonen. Som just precis nu. Kl. är 03.53, men det är ju bara mitt eget "fel" och egentligen inget jag vill skryta med eller "romatisera" på något vis. Dålig planering + obotlig tidsoptimism skulle man också kunna kalla det! :-)



Det är mycket som ser annorlunda ut i hemmet nu... Att kuddarna i soffan har bytts ut typ 3-4 gånger sen Mama och den superduktiga Linda Alfvegren var här och fotade är ju självklart! ;-) Men annars är det Olle-Brors rum som är sig mest olikt. Köket, badrummen, arbetsrummet, gästrummet, hallen och verandan syns inte i reportaget men där har det också hänt en del grejer...

15 kommentarer:

MOKKASIN sa...

Jisses, såå fint! Känns skönt vårigt med alla blommor. Hade inte sett det innan så tack för titten!
Kramkram!

Påtal om att jobba sent, känner igen det där. Och speciellt romantiskt är det ju inte =))) fast ganska skönt ibland, lugnt liksom... ;) Fin späckhuggare var det med!

Mrs Small Town sa...

Åh vad roligt. Jag måste genast gå och köpa sensete numret av Mama :-)

KUL att ni får uppmärksamhet, det förtjänar ni verkligen!

Hälsningar
Sara Small Town

Anonym sa...

Så fint! Jag förnyade aldrig min prenumeration på Mama, men nu måste man ju få tag på ett lösnummer!

LillBarbro sa...

Jag var tvungen att köpa Mama och kolla. Oj så fint ni har det! Är så imponerad av dig Frida. Du är superduktig. Men jag vill se bilder på badrum och allt det andra med, kan du inte göra ett längre hemma-hos-reportage på bloggen? Kram!

FRIDASFINA sa...

Hej och tack alla! :-)

Kinen/LillBarbro: Jo, det ska jag fixa har jag tänkt... (läänge har jag tänkt att fixa några "rum-för-rum" inlägg, ungefär lika länge som bloggen har funnits, men nån dag ska jag få tummen ur och bara "göra det")... ♥ /F

Sofia sa...

Måste köpa tidningen. Och hoppas på att se mer av ditt fina hem snart. Helt i min smak!

Barfotsgatan sa...

Såg repotaget, vilket personligt och välkomnande hem! Fint!
//Anna

Mvh/Borstahusen sa...

Ni bor så otroligt eget och fint. Gillar din stil väldigt mycket. Kul att läsa om er i Mama! Varma hälsningar/Malin

Theresa sa...

Hej! Hittade din blogg helgen innan mitt nya nummer av Mama kom... Ni har det så fint hemma, förstår värför Mamma ville ha med er!!

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Underbart reportage, jag läste tidningen igår!

Jobba sent gör man alltför ofta, när dottern e isäng så e det ju en massa som ska fixas med, sånt man vill ha undan och ej hunnit med. Jag driver två företag och därför så tyvärr blir nätterna jobb:)

Men det e ju en livstil det här med eget företag, jag skulle aldrig vilja byta bort det!

Kram Madde

ingen vanlig dag sa...

Men åh så fint ni ser ut att ha det! Vill läsa tidningen nu :) Kul att se att det är någon mer med ren timmervägg inne. Hit till fin fina blogg kommer jag tillbaks!
/Kristina

Minna sa...

Grattis, I just saw the article. I love your house, it´s so beautiful.

Anonym sa...

det är så fint! jag älskär er hem och hoppas att någon dag jag jag få liknande!

från tjen från helsingfors

Lina - KITCHENBLOOM sa...

Jag har handlat av er ett par gånger och igår köpte jag MAMA bara för att jag hittade "ett fint hem" vid min snabbläddring intill tidningshyllan. Och så var det ert hem! Kul.

Så trevligt ni bor! Gillar er stil massor!

Tack för titten!

Vänligen
Lina

Madeleine sa...

jag såg ert hem i tidningen och det är så tokfint! ni har verkligen lyckats få det personligt och allt andas bra smak.

ps. jag är också obotlig tidsoptimist :)