tisdag 31 augusti 2010

Sju!


Från nygamla favorit-bloggen Weekday Carnival (fd. Pisarapilvi) fick jag en fin utmärkelse /blog award. Tack snälla! Jag har fått utmärkelser förut utan att svara, det kanske var dåligt, men jag tycker det är så himla svårt med sånt här...

Tanken är att man ska berätta 7 saker om sig själv och sedan skicka vidare utmärkelsen till sju nya bloggar, men jag tänkte så här istället; jag berättar sju grejer om mig själv och så får ALLA som vill hänga på? Lämna gärna en kommentar om du är med! ;-) OK, fine, nu kör vi:

  1. Jag är sjukligt form-pedant, en riktig stilpolis som ibland får hålla i mig för att inte småfixa och ställa saker "rätt" hemma hos andra. = Ingen trevlig egenskap!
  2. MEN trots detta är kaos snarare en regel än ett undantag i stora delar av vårt hem. Det driver mig till vansinne, jag fixar inte skitig disk, megatvätthögar och klädkrisen i hallen. OK, vi renoverar och det är fortfarande byggarbetsplats lite här och var men det hjälps inte. Jag gillar det inte.
  3. Jag älskar att dansa, dans gör (gjorde) mig riktigt ärligt skitglad!
  4. Jag har kommit 3:a i en snowboardtävling (I grenen "Big Air", typ 1999). Det trodde ni inte va?! ;-)
  5. Ibland lider jag av social fobi och tycker det är sjukt jobbigt att träffa nya människor. Jag är världens sämsta minglare. Man kan inte ha mig på fester, jag står tyst i ett hörn. (Tills musiken sätts på och det är ok att dansa) ;-) En del kanske tror att jag är sur och stroppig, men det är fel, jag är bara blyg och obekväm.
  6. Jag är ganska hemlig och väldigt privat. Det tar lång lång tid innan jag låter folk lära känna mig på riktigt.
  7. En gång (aldrig mer) permanentade jag mitt hår, en riktig afro-krull-mick-frilla... så här...

8 kommentarer:

Fine Little Day sa...

Ha ha ha, frisuuren. Du var snyggare helt säkert.
Ingen vidare minglare - jag är likadan, vet alla som känner mig. En sympatisk egenskap ;)

Anonym sa...

Skönt att du erkänner att du är blyg ibland. Det är jag med nämligen, i större sällskap håller jag mig gärna i bakgrunden.. trots att jag är rätt sprallig annars. Det är inte så många som erkänner blyghet, man ska ju vara så jävla självsäker exakt HELA tiden. så tack :))

Ia sa...

Men du kusinen! Det där skulle kunna vara min lista! Jag som tänker att vi inte är så lika.
Fast jag skulle aldrig våga fixa hemma hos någon annan, så där behöver jag inte hålla i mig. Däremot kan jag fundera länge över hur folk väljer grejer.
Och jag har bara åkt snowboard en gång (och fler blåmärken har jag aldrig haft), däremot har jag vunnit en slalomtävling. Typ 1984...
Permanentat håret gjorde jag nog flera gånger, men en gång samtidigt som det klipptes rätt kort. Som en blandning mellan trummisen i mupparna och farmor. Aldrig mer...

Anonym sa...

Hej!

Oj, kul att läsa att det finns fler som fungerar som jag! Världens sämsta minglare, där känner jag verkligen igen mig. Jag sitter tyst, inte för att jag har tråkigt, vilket jag får för mig att andra kanske tror, utan för att jag är blyg å kanske mer utav en åskådare/lyssnare än en pratare.

Å stilpolisen skulle gärna få komma hem till mig å ställa saker rätt, för ibland känns det som att jag inte når riktigt ända fram så nån skulle behöva ordna den där lilla pricken över i!

Dans, det älskar jag med. Jag är verkligen ingen fena på det, och har inte en lång dansbakgrund att stå på. Men tänk vad glad man kan bli! Härligt.

Det var en riktig frisyr du hade att visa. En gång när jag var liten hittade jag en sån vackert lockig frisyr i en tidning hos frisören och pekade att så ville jag ha! Naturligtvis blev det inte alls så och jag gick hem med en kortklippt, fluff/tantfrisyr som min storebror gottade sig åt. Sen dess har jag aldrig klippt kort igen.

Tack för läsningen! ( ;
/Petra

Anonym sa...

Hej!

Oj, kul att läsa att det finns fler som fungerar som jag! Världens sämsta minglare, där känner jag verkligen igen mig. Jag sitter tyst, inte för att jag har tråkigt, vilket jag får för mig att andra kanske tror, utan för att jag är blyg å kanske mer utav en åskådare/lyssnare än en pratare.

Å stilpolisen skulle gärna få komma hem till mig å ställa saker rätt, för ibland känns det som att jag inte når riktigt ända fram så nån skulle behöva ordna den där lilla pricken över i!

Dans, det älskar jag med. Jag är verkligen ingen fena på det, och har inte en lång dansbakgrund att stå på. Men tänk vad glad man kan bli! Härligt.

Det var en riktig frisyr du hade att visa. En gång när jag var liten hittade jag en sån vackert lockig frisyr i en tidning hos frisören och pekade att så ville jag ha! Naturligtvis blev det inte alls så och jag gick hem med en kortklippt, fluff/tantfrisyr som min storebror gottade sig åt. Sen dess har jag aldrig klippt kort igen.

Tack för läsningen! ( ;
/Petra

Carolina Sins sa...

Hej!

Känner igen mig i allt utom nr 4...

Här kommer några bloggtips!

http://simetra-junkaholic.blogspot.com/

http://www.thebuckettree.blogspot.com/

http://poppytalk.blogspot.com/

/Carolina

Anonym sa...

Jag är skitbra på mingla. Har lätt att prata med nytt folk och dra igång snack. MEN jag är superhemlig på nätet, skulle aldrig kunna ha egen blogg, finns inte ens med på facebook! Det blir läskigt när man finns på nätet som folk kan granska och kolla utan att man står mittemot och får en reaktion face to face. Älskar andras inspirerande bloggar men skulle aldrig våga visa så mycket själv... Helt omvänt din blyghet..

Anonym sa...

Apropå dans...detta blir jag glad av;

http://www.youtube.com/watch?v=0HaDe6rOxJw

/Petra