lördag 8 maj 2010

Lugn lördag...

Vi är på Haga. Erik (& Gustaf) har sålt en gammal skruttig duett som han haft stående här på gården i många år. Nu är alla utom jag och Svante ute och fixar... Olle-Bror har fått åka traktor med Erik!!! Nu badar han i badkaret med farmor. Erik och Matte sågar ved och div. bråte... Jag ska jobba (ett litetlitet men ganska kul illustrationsjobb), men har svårt med koncentrationen. (!!!) Och amningen. Så fort jag börjar komma "någonstans" ska Svante amma och så kommer jag av mig igen. Precis som när man ska äta. Varenda gång! 10 sekunder efter att man har satt sig ner på stolen för att äta vaknar Svante och är hungrig! Men han får så gärna vara med såklart! :-)

Känner mig lite orolig att jag burit alldeles för tungt och ansträngt mig på sista tiden. Jag har lite svårt att acceptera det här med att "ta det lugnt" efter kejsarsnittet! Bära tunga 3-åringar, tunga vagnar, säckar med jord, kartonger med kläder, skurhinkar, dammsugare, klättra på stolar upp i skåp osv... Jag kör på som vanligt, varför skulle jag be om hjälp liksom?!?! Men nu känns det inte så bra längre... Gör lite ont faktiskt. Börjar fatta att det är läge att ta det lugnt. :-( (PS, har jag nämnt att jag lider av hypokondri)? ;-)

-Hmm, just det, JOBBA var det ja...

–Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer: