tisdag 9 mars 2010

Big spenders from a small town...

Igår hade vi butiken stängd för att hinna fixa = köpa massa dyra renoverings + bebisgrejer i en större stad än Östhammar... (Uppsala). Vi hade en lång lista med oss , men jag tror vi bockade av allt, utom en ny skrivare till mig/företaget. (A3-skrivare, som vi inte kunde hitta nån schysst).

Vi kände oss rätt typiska medan vi stressade mellan Babyland, Barnens hus (= vidriga ställen. Bara rosa + blått överallt!!) , Ikea och köpcentrumet Gränby som ett par riktiga lantisar i storstan. ;)

Vi köpte iallafall en ny vagn. När Olle-Bror föddes lånade vi en liggvagn... Nu fick det bli en ny Brio Happy / Classic istället. Jag ville ha en brun eller militärgrön, men det fanns inte, så det blev en "pigg" ;-) grå färg istället.. Hoppas vi hinner få vagnen innan bebisen!!! (2,5 veckors leveranstid). Igår blev jag faktiskt lite orolig.. Har svårt att gå normalt, får panikont, kan inte alls komma ihåg att jag hade såna här förvärkar förra gången... (men jag går säkert över tiden istället, kan nog räkna med att vara delvis invalidiserad i typ 1,5 månad till)!

* Det blir ett liggande högblankt vitt kakel med svart fog. Golvet + duschväggar/hörna i stora klinkerplattor som känns som ärgad plåt/betong/fartygsplåt typ...

Vi hann också få med oss handfat + blandare + kommod + överskåp + annat "löst" till nya badrummet. Kaklet + klinkern har blivit försenade men borde komma i slutet av nästa vecka. Tvättmaskin + tumlare är också på G. Det som oroar mig är badkar, toalett + blandare till bad och dusch... Litar inte alls på den som ska leverera dem till oss... Tror det kan dra ut på tiden.

1 kommentar:

Kärleksallen sa...

OJ vad mycket fint!!! Tänk att snart ska eran bebis komma :-)!