lördag 14 november 2009

Feeling like blue


Har ingen bloggpepp, det händer så mycket med "bägge jobben" och jag känner mig galet stor och gravid på alla negativa sätt...

Skiss ur en mönsterdel för pågående "identitets-jobb" för en ny spasalong. Jag står i butiken idag och jobbar med Modelform-uppdrag mellan kunderna. Idag är det alltså spa på jobb-schemat. Önskar att jag VAR på spa istället...

Hyacint-säsongen har iallafall börjat och det är härligt! Och tidigt imorse vaknade jag av världens buller utanför fönstret, där stod 3 gubbar i en container upplyfta med traktor-truck, precis utanför vårt fönster på andra våningen! :-) De tog ner flaggspelen på gågatan utanför och ersatte dem med gran-girlanger och julbelysning! Nästa helg tänds de! Mysigt! Vi har fått elen inkopplad i Olle-Brors rum! Nu slipper han leka i skenet av bygglampan! Vi blir med stor sannolikhet klara med vårt sovrum i helgen... Galet! Fönsterfodren ska upp och målas 3 ggr + stockväggarna som ska få en omgång färg till. Sen möblerar vi!

PS! Vi väntar på Maja och Johans TAGE! Som enl. beräkningarna skulle fötts igår men inte vill komma ut riktigt än. Åh, vi är så nervösa... Men igår kom HILDA, Emil och Lisas dotter! Så kul, superdupergrattis! :-)

2 kommentarer:

Ia sa...

Superfin spa-skiss!

Emma sa...

himla fin blogg du!