måndag 27 juli 2009

Wall art och så vidare...


.. vi är mitt uppe i ytskikts-renovering av vår gamla lägenhet i Uppsala som ska säljas i augusti. Säljas – och "homestylas".

Jag tror att det här översta kollaget kommer att bli någon slags tavelvägg... som kanske får flytta hem till oss sen? Bilderna ska ramas in i Ikeas ramar "Ribba" som ligger och väntar i byrålådor. Känner för att "styla" lägenheten lite åt "wabi sabi hållet"... Kan bli kul. Jag får väl leva ut mina inredningsdrömmar i gamla hemmet, innan det är färdigfixat här i "nya"...


Det här "lagom roliga jobbet" ;-) gör vi i gamla lägenheten: Spacklar små hål och målar alla väggar vita en gång till, målar alla snickerier (utom fönster och köksluckor), målar nytt lager vitt på köksgolvet, lägger tillbaka och oljar träplattorna på badrumsgolvet, byter ut avloppsrör till handfat och så vidare.... Och sen får vi köra dit möbler och köpa lite nya smågrejer (spots och andra lampor) inför visningen.. Vi får väl hoppas att de lönar sig till slut!

2 kommentarer:

malo sa...

Jag vet inte så mycket om wabi sabi men ett collage som det här borde kunna sälja vilken lya som helst till överpris. Vilket öga du har, jag skulle aldrig kunna sätta ihop en sån här perfekt kombination av bilder. All lycka med styling och försäljning.

Mioora sa...

Du e sån arbetsmyra..:) Skvätt lite energi åt det här hållet. Jag är trööööt efter en tältnatt på Bullerö.