torsdag 30 juli 2009

Jobbar hemma...


Vi (= Erik!!!) har hunnit fixa lite hemma också.. (märkligt nog, mitt i allt annat jobb).. Erik har äntligen byggt färdigt planket mot grannarnas parkering och jag och Anna-Lena (svärmor/farmor) har målat falurött. Taket i blivande sovrummet är färdig-gipsat, min pappa hjälpte till! Nu är det bara Olle-Brors rum som väntar på takgips, (och så förstås; tak/golvlister + fönster/dörrfoder) sen väntar faktiskt spackel och SEN målning!!!

– Vi är väldigt långsamt på väg mot 2 nya rum! :-)

4 kommentarer:

Sarah sa...

åh vilka fina bilder, hoppas allt är bra m er

Erika sa...

jäklar vad grymma ni är som fixar.
Jag blir grymt sugen själv.. dock har varken jag eller min kille någon större erfarenhet av renoveringar,
men jag antar att man lär sig det mesta på vägen?

Din blogg är super by the way =)

Unknown sa...

Jag vill bara veta när vi ska ses! Tusen år sedan nu!

FRIDASFINA sa...

Sarah, Erika, tack! Och du har helt rätt Erika, man lär sig på vägen. Nu garvar vi åt det allra första vi gjorde i vår gamla lägenhet till exempel... Det går rätt så bra att fixa mycket själv om man är engagerad och har TID! :-) Kör på vetja, det är sjukt jobbigt, alltid värre än man tror att renovera, men gud vad kul man har under tiden! Lycka till, när det blir er tur..

YOhan, det är bara att sätta er i bilen, kan ni inte komma idag?! Eller imorgon? Vi längtar MASSOR! Och så har vi super-rea, på bästa baby-grejerna vettu! ;-)