söndag 3 februari 2008

Passande...




Såg den här "hope"-bilden på Emmas blogg.. Kändes träffande. Det är faktiskt lite för tungt med allt jobb vi har och röran vi lever i just nu. Några tuffa dagar... Jag längtar så otroligt mycket efter ett hem, mina saker, mitt sätt. En chans att skapa rutiner för Olle-Bror som bara får följa med och flänga runt mellan alla måsten på schemat... En chans att komma ikapp varandra, hinna bry sig om! ...–... Snygga patinerade bokstäver liknade de på bilden hittade jag i allafall på två ställen sist vi var i storstan (sthlm):
Tänkte köpa som tröst, men det får bli nästa gång kanske? Åh, ja just det, den här fina glödlampan (Light Shadows) är en julklapp! Fin eller hur?! Ingegerd Råman för Orrefors, till ett bra pris! (250:- tror jag). På min födelsedag i förra veckan fick jag snödroppar i ett snapsglas av Eriks mamma tillsammans med brödet. Kanske något tidigt men ändå härligt, ett litet vårtecken? Krokus finns inte ännu, bara i form av den tjocka fina gula huskatten som bor i vedbon här! Krokus!

Inga kommentarer: