söndag 17 februari 2008

Idag + deadline!




Nattjobb! Deadline imorgon förmiddag på projektet jag arbetat med sedan jul! Det här är bara en vansinnesjobbskolk... Mamma och pappa har varit här i helgen och hjälp till. Pappa och Erik har slipat, spacklat och  ja, det är sant, målat i lilla "flygeln" där vi ska bo så länge. (Det som sen ska bli mitt kontor, gästtoalett/dusch och studio/gästrum). Mamma har lekt med Olle-Bror, jag har jobbat men det är väldigt svårt med koncentrationen.. (Uppenbarligen eftersom jag sitter här nu).
Imorse tog vi en promenad och tittade på grann-korna här! Highland cattle, otroligt fina! De hade kalvar som bara var några dagar gamla... (Fick inga bra bilder, de var lite rädda och allt är taget med mobilen, dessutom är jag en skitdålig fotograf)! Vi hade glömt vagnen i butiken så Olle-Bror fick sova i skottkärran! Det såg rätt skönt ut... Jag har suttit i växthuset och jobbat också, våren är på gång!! 
Nu ska jag dricka teet jag fick av Anna-Lena, snygg påse som hon tog med till mig från herrgården de varit på i helgen*. (*Jobbresa med Mattes jobb). (Anna-Lena + Matte = Eriks snälla föräldrar)..

Inga kommentarer: