fredag 31 augusti 2007

Han är så fin! + Snälla tanter


Barn gör tanter galna! (Särskilt om de är så söta som Olle-Bror så klart)... Den senaste veckan har mitt snälla barn blivit kidnappad av två vilt främmande tanter på stan.

1: Sushitanten på kungsholmen där jag åt lunch med BAS-Lotta i måndags. Hon lyfte upp och "barnvaktade" under hela lunchen, de tittade i köket och på fiskarna i akvariet. Jag fick med milt våld ta tillbaka honom när det blev kö i kassan. När vi gick kom hon efter med en klubba* och "snus-luktade" på honom... (* Han är 5 månader)...

2: En rysk tant på tunnelbanan som jag först tyckte såg så oerhört arg ut när hon tittade åt vårt håll. När jag skulle ta på honom jackan och förbereda oss för att gå ut kom hon fram till oss med bestämda steg och sa; – Jag hjälpa! Och lyfte upp och pussade och hjälpte mig med jackan.. Tur att jag är cool med sånt där! ;-)

Inga kommentarer: